۱۳۹۷ دوشنبه ۱ مرداد
اخبار و اطلاعیه ها
0 : 0 - 1396/12/23 - تعداد بازدید : 52
خط ريلي آنتني ايستگاه پورمند كرمان به كارخانه فولاد بوتيا به بهره برداري رسيد
در طي آييني با حضور مسوولان استان پروژه خط آنتني ايستگاه پورمند كرمان به كارخانه فولاد بوتيا به بهره برداري رسيد.
 به گزارش روابط عمومي اداره كل راه آهن كرمان مهندس فيروزكوهي گفت: عمليات اجراي پروژه ايجادمسيرحمل،تخليه،بارگيري وجابجايي مواداوليه ومحصولات شركت فولادبوتياي ايرانيان واتصال آن به مسيرريلي راه آهن ج.ا.ا به طول 19 كيلومتر از 13 آبان سال گذشته آغاز شد.

محمدرضا فيروزكوهي ادامه داد: در فاز اول اين پروژه 11 كيلومتر آماده بهره برداري گرديده و در فاز دوم‌با اجراي دستگاه هاي تخليه و بارگيري بيشتر در كارخانه فولاد بوتيا 8 كيلومتر ديگر نيز اجرا مي‌گردد.

وي با بيان اينكه در فاز نخست اين پروژه بيش از 400 ميليارد ريال توسط راه آهن كرمان و شركت فولاد بوتيا هزينه شده است گفت: فاز دوم‌اين پروژه نيز با اعتباري بالغ بر 300 ميليارد ريال اجرا مي گردد.

وي افزود: اين پروژه به صورت مشاركتي و با اجراي روسازي توسط اداره كل راه آهن كرمان و زير سازي توسط شركت فولاد بوتيا اجرا شد
مديركل‌راه آهن كرمان گفت: با تشكيل هر قطار باري، 250 كاميون از سيستم حمل جاده اي خارج شده كه اين نه تنها موجب كاهش تلفات جاده اي مي شود بلكه موجب صرفه جويي در مصرف سوخت خواهد شد.

فيروزكوهي خاطر نشان كرد: سال 1396 سهم راه آهن از جابجايي بار 9 درصد بوده است و اين در حالي است كه تا پايان برنامه ششم توسعه سيستم حمل و نقل ريلي بايد 30 درصد از حمل بار كشور را به عهد بگيرد.

وي با اشاره به اهميت اقتصادي خطوط ريلي افزود : با تشكيل هر قطار باري، 250 كاميون از سيستم حمل جاده اي خارج شده كه اين نه تنها موجب كاهش تلفات جاده اي مي شود بلكه موجب صرفه جويي در مصرف سوخت خواهد شد.

مدير كل راه آهن كرمان با بيان اينكه با بازگشايي ايستگاه جديد، ظرفيت و سرعت حمل و نقل در استان افزايش خواهد داشت گفت: پروژه خط ريلي آنتني به كارخانه فولاد بوتيا در راستاي سياست هاي برنامه ششم توسعه است با افتتاح اين پروژه نه تنها تناژ حمل بار در سيستم باري كشور افزايش خواهد داشت ، بلكه گامي موثر در راستاي رسيدن به افق توسعه اي كشور برداشته خواهد شد.

فيروزكوهي همزماني احداث مجتمع هاي صنعتي با اتصال خطوط ريلي را بسيار مهم دانست و افزود: بعد از افتتاح خط فرعي فولاد بوتيا، دو خط آنتني ديگر در كارخانجات شركت فولاد زرند ايرانيان در سال آينده مورد بهره برداري قرار خواهند گرفت.

وي ميزان خطوط اصلي راه آهن استان را بالغ بر 600 كيلومتر دانست و افزود: ساختار اداره كل راه آهن كرمان در سال 1387 تشكيل شد و در حال حاضر حدود 1000 نفر در مشاغل مختلف مشغول به كار مي باشند
 
 
 
 
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
شماره تلفن
توضيحات  
تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
کليه حقوق محتواي اين سايت متعلق به راه آهن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
Powered by DorsaPortal